Главная » Статьи » Avtoolam

4 taktli dizelni ish sikli

Карбюраторли двигателлардан дизелларнинг асосий фарки иш жараёнида унинг цилиндрларига ёнилги аралашма эмас, хаво ва ёкилги алохида киритилади.

Киритиш такти.  Поршен  Ю.Ч.Н.дан П.Ч.Н.га караб харакат килади, киритиш клапан 1 очик холатда булади. Цилиндр ичи ва ташки мухит босимларини фарки (цилиндр ичидаги босим ташки мухит босимидан камрок) хавони цилиндр ичига аввалги тактдан колиб кетган бироз колдик газлар билан аралашишига олиб келади. Кириш такти охирида цилиндр ичидаги босим 0,08…0,09 МПа, харорат 320…3400К ни ташкил килади.

Сиқиш такти - киритиш ва чикариш клапанлари ёпик холатда булади. Поршен  П.Ч.Н дан Ю.Ч.Н.га караб харакат килиб хаво билан бироз колдик аралашмасини сикади. Дизелларда сиқиш даража киймати катта булганлиги (14…18) сабабли сиқиш такти охирида цилиндрдаги босимни 3,5…4,0 МПа, хароратни 750…8500К га ошишига олиб келади, (цилиндрдаги харорат  ёкилгини уз-узидан алангаланиш хароратидан баландрок). Поршен Ю.Ч.Н.га бироз етилмаганида юкори босимли ёкилги насоси 6 дан юборилган суюк ёкилги  форсунка 2 томонидан цилиндр ичига пуркалади. Сикилган ва кизиган хавога форсунка ёкилгини катта босимда пуркашини таъминлайди, ёкилги кизиган хаво ва колдик газлар билан бирлашиб ишчи аралашмани ташкил килади. Ёкилгини куп кисми уз-узидан алангаланиб ёнади. Ёнган газларни харорати 1900…24000К, босими 5,5…9 Мпа га етади.

Кенгайиш такти.  Клапанлар ёпик холатда булади. Поршен 5 кенгаётган газлар босими остида Ю.Ч.Н. дан П.Ч.Н.га караб харакатланади ва шатун оркали тирсакли вални айлантириб фойдали иш бажаради. Такт бошланганида ёкилгини колган кисми хам ёниб булади. Иш бажариш тактини охирида газлар босими 0,2…0,3 Мпа га, харорат эса 900…12000К гача камаяди.

Чикариш такти. Чикариш клапан 3 очилади. Поршен  П.Ч.Н дан Ю.Ч.Н.га караб харакатланиб очик клапан 3 оркали ишлатилиб булган газларни цилиндардан ташки мухитга чикариб юборади. Чикариш такти охирида цилиндр ичидаги газлар босими 0,11…0,12 Мпа ни, харорат эса 650…9000К ни ташкил килади.

Тирсакли вални айланиши давом этиши иш циклини юкорида келтирилган кетма-кетликда давом этишига олиб келади.Келтирилган карбюраторли двигател ва дизелларда иш цикли давомида факат ишчи йулда (кенгайиш тактида) поршен газлар босими ёрдамида шатун оркали тирсакли валнинг айланма харакатга келтиради. Бошка тактларнинг бажаришида (чикариш, киритиш ва сиқиш) поршенни силжитиш тирсакли вални айлантириш билан амалга оширилади.Ушбу ёрдамчи тактлар ишчи йул  вактида маховик томонидан йигилган кинетик энергия хисобига амалга оширилади. Маховик катта массага эга булган доира шаклидаги пулат диск булиб тирсакли валга махкамланади.

 

Категория: Avtoolam | Добавил: azizjon_ibragimov (13.02.2016)
Просмотров: 1205 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar