Главная » Статьи » Avtoolam |
Иш цикли кетма-кет содир булувчи киритиш, сиқиш, кенгайиш (иш бажариш) ва чикариш тактларидан иборат. Киритиш такти - поршен Ю.Ч.Н.дан П.Ч.Н.га харакатланиб поршен юкорисидаги цилиндр бушлиги 3 да сийракланиш хосил килади. Киритиш клапан 1 очик булиб двигател цилиндри карбюратор оркали ташки мухит билан богланади. Ташки мухит ва цилиндр ичидаги босимлар фарки таъсирида хаво карбюратордан утиб ундаги ёкилгини майда заррачаларга булиб, у билан аралашиб ёнилги аралашма ташкил килади. Поршен П.Ч.Н. га етиб келганида цилиндр 3 ёнилги аралашма билан тулдирилади. Киритиш такти бошланишида, яъни поршен Ю.Ч.Н. далигида унинг юкорисидаги сиқиш камерасида аввал булиб утган циклдан колган ёнилги колдиклари билан ёнилги аралашма кушилиб аралашади ва ишчи аралашмани ташкил килади. Поршен П.Ч.Н га етиб келганида цилиндр 3 ёнилги аралашма билан тулдирилади. Киритиш тактини охирида, яъни поршен П.Ч.Н.га етганида цилиндр ичидаги босим 0,07…0,09 Мпа ни, ишчи аралашмани харорати эса 330…3900К ни ташкил килади. Сиқиш такти - тирсакли вал 5 ни айланиши давом этиш натижасида поршен П.Ч.Н.дан Ю.Ч.Н.га караб харакатланади (2, б расм). Бунда киритиш 1 ва чикариш 7 клапанлари ёпик холатда булади. Поршен харакатланиш жараёнида цилиндрдаги ишчи аралашмани сикади, бунинг натижасида ишчи аралашма яхширок аралашади ва харорати ошиб ёнишга тайёрланади. Сиқиш такти охирида цилиндр ичидаги босим 0,9…1,2 Мпа, харорат эса 500…7000К гача кутарилади ва ёндириш свеча 2 электродлари орасида электр учун хосил килиниб ишчи аралашма алангалантирилади. Ёниш жараёнида ёкилги куп микдорда иссиклик чикаради, бунинг натижасида цилиндр ичидаги газларнинг харорати 27000К, босим эса 3,0…4,5 Мпа гача кутарилади. Кенгайиш (иш бажариш) тактида киритиш ва чикариш клапанлари ёпик булади (2,в расм). Ёниш натижасида харорат кутарилиб босим ортадм ва газларни кенгайиши натижасида поршен Ю.Ч.Н. дан П.Ч.Н.га жуда тез харакатланади ва шатун 4 оркали тирсакли вал 5 ни айлантириб фойдали иш бажаради. Шунинг учун бу тактни иш бажариш тактихам дейиш мумкин. Иш йулни охирида цилиндр ичидаги босим 0,3…0,4 Мпа, харорат эса 1200…15000К гача камаяди. Чикариш такти. Поршен 6 П.Ч.Н.га етиб келганида чикариш клапани очилади ва ишлатилган газлар ортикча босим таъсирида чикариш кувури оркали ташки мухитга чика бошлайди. Кейинчалик поршен П.Ч.Н.дан Ю.Ч.Н.га харакатланиб цилиндрдан ишлатилиб булган газларни чикариб юборади. Чикариш тактини охирида цилиндр ичидаги босим 0.11…0,12 Мпа, харорат эса 700…11000К ни ташкил килади. Тирсакли вал айланишни давом этиши тактларни юкорида келтирилган кетма-кетлигида кайтарилишига олиб келади. | |
Просмотров: 1241 | |
Всего комментариев: 0 | |